فرز 180 میلیمتری

فرز 180 میلیمتری

چه یک صنعتگر مشتاق باشید، چه به سادگی بخواهید برخی از ابزارهای مورد استفاده و محبوب در خانه خود را ارتقا دهید، فرز ابزاری است که ارزش زمان شما را دارد. از فرز بیشتر برای سنگ زنی و پرداخت استفاده می‌شود و بیشتر برای پروژه‌های خانگی یا صنایع دستی استفاده می‌شود. این یک ابزار قابل تعویض و همه کاره است که اغلب اوقات با انواع مختلفی از لوازم جانبی برای انجام انواع کارها ارائه می‌شود.

در این مقاله ویژگی‌های سنگ فرز را بررسی خواهیم کرد و لیستی از بهترین فرزهای 180 میلیمتری موجود در ایران را ارائه خواهیم داد. 

خرید عمده ابزار فقط با 19 میلیون تومان!

برای مشاهده پیشنهادهای جذاب دنلکس روی بنر کلیک کنید.

فروش عمده ابزار

فرز چیست؟

فرز یک ابزار قدرتمند است که می‌تواند عمل سنگ زنی، پرداخت، تیز کردن، برش و تمیز کردن را بسته به نوع لوازم جانبی که برای آن تهیه می‎کنید انجام دهد. در حالی که بعضی از فرزها با همه نوع لوازم جانبی ارائه می‌شوند، بعضی دیگر هستند که فقط خود فرز به تنهایی عرضه می‌شود و شما می‌توانید بر طبق نیاز لوازم جانبی مختلف را بعدا اضافه کنید. 

فرزها ابزارهایی همه کاره هستند که کاشی، فلز، سنگ، بتن و چوب را برش دهند و پرداخت کنند. آنها ابزاری عالی هستند برای هر کسی که پروژه‌های خانگی یا نجاری و کارهای دیگر انجام می‌دهند.

انواع فرز

دو نوع اصلی فرز وجود دارد: برقی و شارژی اما کدام یک از آنها فوق العاده کاربردی است؟ فرزهای شارژی راحت هستند اما اشکال آنها این است که باید مطمئن شوید که شارژ هستند. فرزهای برقی قدرتمندتر هستند اما باید همیشه مطمئن شوید که نزدیک یک پریز برق از آن استفاده می‌کنید. هر دو گزینه‌هایی عالی هستند و هر کدام نوع متفاوتی از سبک کار و لوازم جانبی را دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. 

چگونه یک فرز انتخاب کنیم؟

راهنمای انتخاب فرز

چگونه یک فرز انتخاب کنیم؟

در حالی که تعداد زیادی فرز وجود دارد که می‌توان از میان انتخاب کرد، ممکن است سوال شما این باشد که چطور بهترین فرز را انتخاب کنید؟ سه ویژگی زیر فرز ایده‌آل برای کار را مشخص می‌کند. توجه داشته باشید که گزینه‌ها و ویژگی‌هایی زیادی وجود دارد که در انتخاب فرز دخیل هستند ما فقط از این سه جنبه موضوع را بررسی می‌کنیم. 

اندازه 

واقعا مسئله اندازه ابزار نیست بلکه میزان قدرت آن است. فرزهای جمع و جور زیادی وجود دارد که به اندازه فرزهای بزرگتر کار را انجام می‌دهند و نگه داشتن و مانور دادن با آنها سخت نیست. با توجه به آنچه گفته شد فرزهای بزرگتر قدرت بیشتری ارائه می‌دهند و از عهده کارهای بزرگتری بر می‌آیند. فرزهای صنعتی برای کف سازی مکان‌های کسب و کار یا ساخت دیوار در خانه عالی هستند.

اندازه دیسک (صفحه برش)

کسانی که پروژه‌های شخصی انجام می‌دهند عاشق صفحه برش‌های کوچکتر هستند که بزرگتر از 125 میلیمتر نیستند، اما برای پروژه‌های جدی نیاز به صفحه برش بزرگتر دارید. یک صفحه برش بزرگ به سرعت کار با مقیاس بزرگ را تمام می‌کند، در حالی که صفحه برش‌های کوچک هم همان کار را می‌کنند اما دو برابر بیشتر زمان می‌برد. وقتی دیسک بزرگ لازم است، صفحه برش‌های 180 تا 230 میلیمتری برای کارهای با مقیاس بزرگ ایده‌آل هستند، ولی برای پروژه‌های کوچک یا شخصی خیلی بزرگ هستند، بنابراین مطمئن شوید که صفحه برشی به اندازه مناسب برای انجام کار پیدا کنید. 

نوع

برای نوع فرز می‌توانید از میان برقی یا شارژی انتخاب کنید و بعد از میان لیست ما دقیقا نوعی را که می‌خواهید انتخاب کنید. در زمان انتخاب همیشه می‌توانید یک فرز برقی یا شارژی استاندارد بخرید که با لوازم  جانبی متعددی کار می‌کند، بنابراین لازم نیست روی یک نوع فرز سرمایه گذاری کنید که فقط برای یک نوع کار مناسب باشد. 

دیگر گزینه‌هایی که در انتخاب فرز مهم هستند شامل کاربرد، ولتاژ، دستگاه‌های شارژی و میزان وات دستگاه است. برای اینکه نگاهی به سبک‌های مختلف دستگاه داشته باشید، در اینجا لیستی از برجسته‌ترین انواع فرزهای 180 میلیمتری که آورده شده است.

بهترین فرز 180 میلیمتری موجود در ایران 

در ادامه به معرفی بهتری فرز های 180 میلیمتری موجود در بازار ایران می‌پردازیم.

فرز آهنگری دنلکس مدل DX-2328

این فرز 2800 واتی یکی از فرزهای قدرتمند موجود در بازار است. فرز 180 میلیمتری دنلکس در حالت آزاد 8500 دور در دقیقه می‌چرخد. دسته جانبی ارگونومیک و سوییچ استارت نرم از ویژگی‌هایی هستند که عملکردی ایمن و راحت را تضمین می‌کنند. سیستم گردش هوای یکنواخت در موتور از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند، کلید ضد گرد و غبار، سیستم پین قفل جدید برای تعویض آسان دیسک و همچنین مکانیزم تعویض سریع و آسان دیسک از دیگر مشخصه‌های این فرز 180 میلیمتری است. این دستگاه با قیمت 3 میلیون 700 هزاز تومان به همراه گارانتی 15 ماهه در بازار ایران عرضه می‌شود. 

فرز دنلکس مدل DX-2328

تصویر فرز دنلکس مدل DX-2328

فرز آهنگری رونیکس مدل 3210 

فرز آهنگری رونیکس مدل 3210

تصویر فرز آهنگری رونیکس مدل 3210

فرز 2400 واتی رونیکس یکی از برندهای محبوب است. این فرز 180 میلیمتری سرعت در حالت آزاد 8000 دور در دقیقه ارائه می‌دهد. این دستگاه دارای دسته جانبی ضدلرزش و دسته اصلی گردان جهت افزایش سرعت کار در زوایای مختلف است.  قابلیت استارت نرم، تعویض سریع و آسان صفحه برش و سیستم قفل‌کن شفت پیشرفته از دیگر ویژگی‌های این فرز 180 میلیمتری است. کلید ضد گرد و غبار، نفوذ گرد و خاک به داخل دستگاه را کاهش می‌دهد. قیمت فرز آهنگری رونیکس از 3 میلیون و 300 هزار تومان شروع می‌شود و دارای گارانتی 12 ماهه است.

فرز آهنگری دیوالت مدل DW840

فرز آهنگری دیوالت مدل DW840

فرز 1800 واتی از برند معروف دیوالت دیگر فرز با کیفیت در این مقاله است. موتور این فرز 180 میلیمتری پرقدرت و با دوام است. دسته قابلیت تنظیم در جهات مختلف را دارد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به کلید الکترونیکی تنظیم سرعت اشاره کرد که امکان کار با سرعت‌های مختلف با توجه به نوع متریالی که روی آن کار می‌شود را فراهم می‌کند. همچنین این فرز 180 میلیمتری دارای کلید قفل کن است. قیمت فرز آهنگری دیوالت از 6 میلیون و 700 هزار تومان شروع می‌شود. 

فرز آهنگری متابو مدل W24-180MVT

فرز آهنگری متابو مدل W24-180MVT

تصویر فرز آهنگری متابو مدل W24-180MVT

فرز 2400 واتی متابو دیگر برند موجود در این مقاله است. وزن آن 5.7 کیلوگرم است و همراه دسته کمکی عرضه می‌شود که این دسته قابلیت گردش دارد و ضد تعریق و ضد لرزش است. این فرز 180 میلیمتری دارای کلاچ ایمنی الکترونیک جهت ضربه گیری است و کلید ضد گرد غبار از قطعات داخلی در برابر گرد و خاک محافظت می‌کند. محافظ ایمنی صفحه برش این فرز 180 میلیمتری نیازی به آچار جهت تغییر مکان و تعویض ندارد. قیمت این دستگاه با طراحی ارگونومیک از حدود 8 میلیون تومان شروع می‌شود.

فرز آهنگری بوش مدل GWS24-180H 

فرز آهنگری بوش مدل GWS24-180H

تصویر فرز آهنگری بوش مدل GWS24-180H

فرز 2400 واتی بوش یکی از برندهای محبوب آلمانی در ایران است. این فرز 180 میلیمتری سرعت در حالت آزاد 8500 دور در دقیقه ارائه می‌دهد. دارای سیستم قفل کن است که امکان تعویض سریع صفحه برش را فراهم می‌کند. همچنین مجهز به گارد محافظ ایمنی جهت جلوگیری از آسیب به کاربر است. سیستم استارت نرم این فرز 180 میلیمتری به عمر دستگاه اضافه می‌کند و سیستم RESTART PROTECTION از شروع ناگهانی و مجدد دستگاه پس از خاموشی جلوگیری می‌کند. قیمت این فرز آهنگری از 4 میلیون و 950 هزار تومان شروع می‌شود.

فرز آهنگر آاگ مدل WS22-180

فرز AEG مدل WS22-180

تصویر فرز AEG مدل WS22-180

فرز 2200 واتی آاگ یکی دیگر از برندهای موجود در بازار ایران است. موتور قوی این دستگاه به گیربکس فلزی است و سرعت در حالت آزاد 8500 دور در دقیقه ارائه می‌دهد. مجهر به قفل اسپندل برای تعویض آسان صفحه برش است و سیستم خنک کننده هوا گرم را به بیرون از موتور هدایت می‌کند. این فرز 180 میلیمتری دارای دسته کمکی است و با وزن 5 کیلوگرمی یک دستگاه سبک وزن محسوب می‌شود. قیمت این فرز در بازار ایران از 4 میلیون و 250 هزار تومان شروع می‌شود. 

فرز آهنگری فاین مدل WSG 25-180

فرز فاین مدل WSG 25-180

تصویر فرز فاین مدل WSG 25-180

فرز آهنگری از شرکت آلمانی فاین یکی از بهترین برندهای موجود در ایران است. این فرز 180 میلیمتری مجهز به یک موتور 2500 واتی است که سرعت 8500 دور در دقیقه ارائه می‌کند. قابلیت استارت نرم ایمنی کاربر را افزایش می‌دهد و سیستم RESTART PROTECTION از شروع ناگهانی و مجدد دستگاه پس از خاموشی جلوگیری می‌کند. همچنین این دستگاه مجهز به بلبرینگ ضد گرد و غبار و زغال با قابلیت قطع خودکار است. گارد محافظ صفحه برش و دسته ضد لرزش از اقلام همراه این فرز 180 میلیمتری است و وزن آن در حدود 6.3 کیلوگرم است. قیمت این دستگاه در حدود 17 میلیون است که نسبتا بالاست اما با توجه به کیفیت ارائه شده منطقی است.  

نتیجه‌گیری 

به طور کلی، شما می‌توانید هر نوع فرزی را برای هر نوع کاری که ممکن است داشته باشید پیدا کنید. گزینه‌های فوق‌العاده‌ای در این لیست هستند که هم برای کارهای بزرگ و هم کارهای کوچک ایده‌آل هستند. دقت کنید تا دستگاه و برند مناسب را برای کار خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

از یک فرز می‌توان برای هزاران کار استفاده کرد از جمله کار گسترده در محل کار یا کار ساده برای صنعتگر یا پروژه شخصی. از آنها در خانه یک بیرون بسته به نوع کار می‌توان استفاده کرد.

اندازه فرز به نوع کاری که انجام می‌دهید بستگی دارد. کار کوچک و ساده نیاز به فرز کوچک دارد در حالی کار بزرگتر به فرزهای بزرگ نیاز دارد.

اگر فرزها درست استفاده نشوند به طور بالقوه می‌توانند خطرناک باشند. یک موتور چرخان دارند که صفحه برش‌های چرخان را کنترل می‌کنند و می‌توانند بقایای مواد را پرت کنند، بنابراین قبل از شروع کار تجهیزات ایمنی لازم است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها