بهترین مینی فرز 2022: راهنمای بررسی  و خرید مینی فرز

چه در خانه کار نجاری می‌کنید یا در شناخت ابزار خبره هستید، یک مینی فزر همیشه مفید خواهد بود. زیرا آنها نسخه کوچکتر یک فرز سنتی هستند و همان عملکرد را دارند. می‌توانید با همین دستگاه جمع و جور سنباده بزنید، برش یا صیقل دهید. این دستگاه سریع کار می‌کند و استفاده از آن آسان است. 

اگر این ابزار کوچک برای شما جذاب است توصیه می‌کنیم که مقاله ما را کامل دنبال کنید زیرا ما کاملا مینی فرز را بررسی می‌کنیم  اینکه چه ابزاری است، چه کار می‌کند و باید (و نبایدهای) خرید مینی فرز را عنوان می‌کنیم. مدل‌های مختلفی در بازار است. بنابراین مهم است که بعضی واقعیت‌ها را درباره این دستگاه بدانید قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید. آماده‌اید؟

حقایق کلیدی

  • این دستگاه‌ها به عنوان ابزار چرخشی چندکاره هم شناخته می‌شوند. اگرچه بیشتر افراد به آن مینی فرز یا فرز کوچک می‌گویند. بنابراین با جستجوی کلمه «مینی فرز» می‌توانید این ابزار برقی به صورت آنلاین پیدا کنید. 
  • در زمان خرید مینی فرز باید گزینه‌های مختلفی که در بازار دارید را بررسی کنید. همچنین باید بودجه خود را در نظر بگیرید. براساس استفاده‌ای که از مدنظر نظر دارید و اینکه چقدر مایل هستید تا هزینه‌ کنید باید بهترین مینی فرز را پیدا کنید. 
  • عوامل مختلفی به شما کمک خواهند کرد که یک مینی فرز ماندگار، مطمئن و کاربردی انتخاب کنید. این عوامل شامل اندازه و دوام است. این جنبه‌ها و عوامل بیشتر را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. 

انتخاب ما: بهترین مینی فرزها

به طور کلی انتخاب ابزار کار آسانی نیست اما نگران نباشید شما تنها نیستید. ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. در بخش زیر ما چند مینی فرز محبوب در بازار را انتخاب کردیم. 

راهنمای خرید: همه چیز درباره خرید مینی فرز

مینی فرزها یا فرزهای کوچک در هر کارگاهی لازم هستند چه شما یک کاربر حرفه‌ای باشید چه فقط در خانه کار ‌کنید. با اینکه ابزار مفیدی است افراد بسیاری حتی نمی‌دانند مینی فرز چیست. بعد از خواندن لیست بهترین مینی فرزهای ما، احتمالا کمی بیشتر از قبل راجع به این ابزار بدانید. اگرچه اگر هنوز شک داشته باشید کاملا عادی است. برای کمک به خرید مینی فرز ما به چند سوال متداول خریداران پاسخ داده‌ایم. 

مینی فرز دنلکس مدل DX-2340

تصویر مینی فرز دنلکس مدل DX-2340

مینی فرز چیست؟

مینی فرز یک نوع ابزار جمع و جور برقی است که کارکردهای بسیاری دارد و از طریق یک قسمت کوچک چرخان کار می‌کند. تفاوت آن با دیگر ابزارها این است که یک مینی فرز بسیار متنوع‌تر است. می‌توانید از این ابزار در پروژه‌ها و کارهای متفاوت بسیاری استفاده کنید از جمله سنباده زدن، برش دادن، صیقل دادن، تمیز کردن، حکاکی و بسیاری کارهای دیگر. این دستگاه می‌تواند در تمامی این کارهای مختلف به شما کمک کند اما لازم است که قطعات مختلفی به همراه داشته باشد. 

خرید مینی فرز مثل داشتن چندین ابزار در یک دستگاه است. مهم است که لوازم جانبی که همراه این دستگاه است را در دسترس داشته باشید. به طور کلی این دستگاه شامل 30 تا 80 قطعه مختلف است که آن را تبدیل به دستگاهی مفید و چندکاره می‌کند.

برای چه کاری می توان از مینی فرز استفاده کرد؟

همانطور که احتمالا می‌دانید تعداد زیادی متعلقات وجود دارد که می‌توانید در زمان خرید مینی فرز تهیه کنید. این ویژگی عملکردهای مختلفی به این دستگاه می‌دهد و آن را چند کاره می‌کند. بیایید نگاهی به استفاده‌های مینی فرز بیندازیم:

  • برش: احتمالا این یکی رایج‌ترین کاربردهای مینی فرز است. با این ابزار می‌توانید به راحتی هر چیزی را برش دهید، از دیوار پیش ساخته تا کاشی. اگرچه این تیغه‌ها معمولا برای برش فلز، چوب و پلاستیک ساخته می‌شوند. بهترین تیغه‌ها با فایبرگلاس تقویت شده‌اند که به دوام آنها کمک می‌کند.
  • حکاکی: بعضی از این ابزارها به همراه کیت‌های کنده کاری یا حکاکی می‌آیند. اگر دستگاه شما شامل این کیت نیست و می‌خواهید که برای چنین کاری از آن استفاده کنید می‌توانید جداگانه کیت را بخرید. به طور کلی در این کیت‌ها ابزار حکاکی و سنگ زنی یافت می‌شود.
  • سنباده زنی: با اینکه سنباده زدن یک سطح بزرگ با چنین ابزار کوچکی سخت خواهد بود، مینی فرزها برای سنباده زدن سطوح کوچک فلزی و چوبی ایده‌آل هستند. کیت‌های سنباده زنی معمولا شامل متعلقاتی هستند که به شما در صاف کردن سطوح و حذف زنگ زدگی کمک می‌کنند. 
  • تمیز کردن: شما می‌توانید ابزار دیگر خود را با قطعات برس کوچک که همراه این نوع فرز می‌آید تمیز کنید و صیقل دهید. این دستگاه‌ها برای تمیز کردن نقاط که دسترسی به آنها با دستگاه‌های بزرگتر سخت‌تر است عالی هستند. 
  • تمیز کردن دوغاب: اگر می‌خواهید با مینی فرز دوغاب را تمیز و یکدست کنید به یک ابزار خیلی قوی و با کیفیت و لوازم جانبی نیاز خواهید داشت. 

انواع مختلف مینی فرز چیست؟

حالا که درباره کارکردهای مختلف این ابزار می‌دانید اجازه دهید دو نوع مختلف که در بازار موجود است را بررسی کنیم. انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد اما ما درباره دو نوع اصلی صحبت می‌کنیم. سراغ مینی فرزهای شارژی و برقی می‌رویم. در جدول زیر تفاوت‌ها را مرور می‌کنیم. 

////////////////////////////////شارژیبرقی
انرژیباتری
کابل
زمان
محدود
نامحدود
مناسب برایکارهای سبک ترکارهای سخت
قدرتقدرت کم
قوی تر
وزنسنگین
سبک

کدام را بخریم، مینی فرز برقی یا شارژی؟

نوع فرزی که برای شما مناسب باشد کاملا بستگی به کاری که انجام می‌دهید و تجربه استفاده از این نوع ابزار دارد. معمولا اگر آماتور هستید روی پروژه‌های سبک‌تر کار می‌کنید پس باید به خرید مینی فرز شارژی فکر کنید. 

از طرف دیگر اگر حرفه‌ای هستید و نیاز به یک ابزار قدرتمند دارید، احتمالا باید یک مینی فرز برقی تهیه کنید. این نوع مینی فرز، همانطور که در بالا ذکر شد، بسیار قدرتمندتر است و می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید زیرا نباید نگران تمام شدن باتری باشید. 

صفحه برش فرز

تصویر لوازم جانبی فرز

لوازم جانبی که همراه مینی فرزها می‌آید چیست؟

حالا که می‌دانید انواع مختلف لوازم جانبی وجود دارد که همراه یک مینی فرز می‌آیند، لازم است بدانید که بعضی از این لوازم جانبی بسیار رایج هستند در حالی که پیدا کردن بقیه سخت‌تر است. بعضی از محبوب‌ترین لوازم جانبی را که در زمان خرید مینی فرز باید مد نظر داشته باشید، در جدول زیر مرور کرده‌ایم:

لوازم جانبیکاربری های معمول
قطعات مخصوص صیقل
این قطعات فلز را فوق العاده درخشان می‌کنند.
قطعات حکاکی
می‌توانید از این قطعات برای کنده‌کاری و حکاکی استفاده کنید.
صفحه برش کاربید فلزی
به سرعت هر سطحی را برش می‌دهد.
دریل
هر ماده‌ای را سوراخ می‌کند.
قطعات سنباده زنیبرای سنباده زدن سطوح و لبه‌ها.
صفحه برش تیز کردن
این قطعه می‌تواند ابزارهای دیگر را به طور موثر تیز کند.
صفحه برش سیمی
زنگ زدگی را از روی اشیا فلزی حذف می‌کند.

البته فقط شش احتمال وجود دارد. مهم است که توجه داشته باشیم که هنگام خرید مینی فرزها لوازم جانبی محدودی  برای آنها وجود دارد. با قطعات درست یک دستگاه فوق‌العاده چندکاره خواهید داشت. دقت کنید که دقیقا این ابزار را برای چه جیزی نیاز دارید و بر همان اساس لوازم جانبی را تهیه کنید. 

مزیت‌های استفاده از یک مینی فرز چیست؟

پتانسیل یک مینی فرز این است که دستگاهی چند عملکردی است. در هر کارگاهی باید باشد و استفاده از آن مزیت‌های زیادی دارد. مزیت‌های آن را در زیر لیست کرده‌ایم: 

  • چندین ابزار در یک دستگاه 
  • چرخش در سرعت بالا (حدود 35000 دور در دقیقه)
  • چند عملکردی
  • انرژی زیادی مصرف نمی‌کند
  • سبک و حمل و نقل آسان
  • کنترل آسان

معیارهای خرید

  • اندازه
  • کاربرد
  • قدرت
  • سرعت
  • کاربری آسان
  • لوازم جانبی

اندازه

اگر قرار است دستگاه خود را جا به جا کنید، ابزاری که می‌خرید باید جمع و جور، کوچک و قابل حمل باشد. در چنین وضعیتی احتمالا باید خرید مینی فرز شارژی را در نظر بگیرید. در این صورت قادر خواهید بود که بدون نگرانی درباره کابل آن را به هر جایی ببرید.

جنبه دیگری که باید در نظر بگیرید این است که مدل شارژی به اندازه مدل برقی قدرتمند نیست. اگر قابل حمل بودن دستگاه ضروری نیست به خرید مینی فرز برقی فکر نکنید. 

کاربرد

اگر یک فرد حرفه‌ای هستید و روزانه از مینی فرز خود استفاده می‌کنید بدون شک یک مدل برقی بهترین انتخاب برای شماست. به هر حال یک ابزار با انرژی نامحدود نیاز خواهید داشت و تا زمانی که برق دارید این نوع دستگاه کار می‌کند. ممکن است خرید مینی فرز شارژی را نیز به عنوان پشتیبان در نظر داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که به دنبال یک ابزار خیلی باکیفیت باشید زیرا از آن در محیطی حرفه‌ای استفاده خواهید کرد. برای کسانی که گاهی اوقات از این ابزار استفاده می‌کنند یک مینی فرز شارژی کافی است چون نیاز به قدرت زیادی نخواهند داشت.

قدرت 

با اینکه مینی فرزهای شارژی به اندازه مدل‌های برقی قوی نیستند، می‌توانید مدل‌های شارژی قدرتمندی در بازار پیدا کنید. متاسفانه تنها راه موثر برای اینکه بدانیم یک دستگاه چقدر توان دارد خواندن کامنت‌ها در اینترنت است. نظرات از خریداران تایید شده معمولا شامل جزئیات درباره تجربه استفاده آنها از بعد از خرید مینی فرز است.

سرعت 

در زمان کار با یک مینی فرز نیاز دارید که سرعت آن را کنترل کنید که انعطاف بیشتری در زمان کار به شما می‌دهد. سرعت بالا برای برش ورق‌های نازک متریال یا حکاکی عالی است. اگرچه باید سرعت کمتری برای صیقل دادن استفاده کنید که بستگی به کار شما دارد. 

کاربرد آسان

بهترین ابزار باید کاربرد نسبتا آسان و راحتی هم داشته باشند و مینی فرزها هم از این قائده مستثنی نیستند. نگه داشتن مینی فرز و تعویض اجزای متفاوت آن باید آسان باشد. این یک فاکتور خیلی مهم است که باید در زمان خرید مینی فرز در ظنز داشته باشیم. مهم است بدانید که مینی فرز شارژی کابل برق ندارد. این موضوع می‌تواند مفید باشد زیرا با در هم پیچیدن سیم روبرو نخواهید شد. اگرچه بسیار سنگین‌تر از یک مینی فرز باتری خور است. 

نکته دیگری که باید در زمان خرید مینی فرز در نظر بگیرید طراحی آن است. باید از متریال ارگونومیک ساخته شده باشد که نگه داشتن آن آسان باشد. این موضوع خیلی مهم است زیرا شما چندین ساعت از این دستگاه استفاده خواهید کرد. در پایان سعی کنید میزان تولید لرزش فرز را ارزیابی کنید زیرا لرزش می‌تواند باعث خستگی دست‌ها شود. 

لوازم جانبی 

هنگام خرید مینی فرز باید بدانید که اکثریت آنها با تعداد زیادی از قطعات اضافی یا لوازم جانبی همراه هستند که عملکرد این ابزار را متنوع‌تر می‌کند. بعضی مینی فرزها بیشتر از 100 قطعه جانبی دارند! اگرچه همانطور که قبلا گفتیم مهم است که بدانید دقیقا از این مینی فرز برای چه کاری می‌خواهید استفاده کنید. 

بیشتر کیت‌های مینی فرز در دسترس در بازار آمریکا شامکل حداقل یک صفحه برش یا لوازم اره هستند. به خصوص وقتی در حال بررسی یک محصول هستید به قطعات همراه آن و اینکه آیا به آنها نیاز دارید یا نه دقت کنید. 

مینی فرز برقی دنلکس مدل DX-2340

این مینی فرز برقی دنلکس با موتور 1200 وات خود یکی از قدرتمندترین‌ها در میان محصولات دنلکس است. این دستگاه سبک 3 کیلوگرمی مجهز به مکانیزم تعویض سریع صفحه برش و قفل کلید است که در این ویژگی در وسط کار بسیار به کمک کاربر می‌آید. طراحی ارگونومیک، بدنه باریک و دسته جانبی از جمبه مشخصه‌هایی است که در زمان کارکرد طولانی با به حداقل رساندن لرزش از خستگی جلوگیری می‌کنند. کلید ضد گرد و غبار به دوام و ماندگاری موتور اضافه می‌کند و گارد محافظ با قابلیت جابجایی خود امکان کار در زوایای مختلف را فراهم می‌کند. اگر به دنبال یک مینی فرز قوی برای کارهای کوچک و یا حتی برای کارگاه حرفه‌ای خود می‌باشید پیشنهاد ما مینی فرز مدل DX-2340 از دنلکس است. 

خلاصه

عوامل مختلفی وجود دارد که باید در زمان خرید مینی فرز در نظر داشته باشید. می‌دانیم که این مسئله آزار دهند هست اما حلا مطمئن هستیم که شما اطلاعات کافی دارید که کمک می‌کند تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. پس حالا به شما بستگی دارد، منتظر چه هستید؟

سوالات متداول

دو نوع مینی فرز در بازار موجود است: برقی و شارژی

از مینی فرزها برای برش، صیقل دادن، سنباده زدن و … می‌شود استفاده کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها