مینی فرز دیمردار

بهترین مینی فرز دیمردار

چه یک فرد دست به آچار باشید یا آهنگر و یا حتی اگر در گاراژ کار می‌کنید، ابزارهای برقی اقلام اصلی کار شما هستند. حرفه‌ای‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار، یک مینی فرز دیمردار است. 

پروژه‌های شخصی مختلفی هست که می‌توان با این دستگاه انجام داد که به دلیل وجود دیمر یک انتخاب عالی برای برش، سنگ‌زنی یا پرداخت انواع مختلف متریال خواهد بود. محصولات مختلف بسیاری در بازار در دسترس است بنابراین باید محصولی را انتخاب کنید که مناسب‌ترین گزینه برای نیازها و پروژه شماست. 

بررسی چند برند مینی فرز دیمردار

قبل از اینکه با عجله انتخاب کنید ما بررسی کردیم و بهترین گزینه را پیدا کردیم. 

مینی فرز دیمردار دنلکس مدل DX-2314

مینی فرز دیمردار دنلکس مدل DX-2314

تصویر مینی فرز دیمردار دنلکس مدل DX-2314

دنلکس یکی از نام‌های آشنا در صنعت ابزارآلات برقی است و تنوع محصولات ارائه شده در کمتر برندی در ایران دیده شده است. مینی فرز دیمردار دنلکس DX-2314 یکی از بهترین دستگاه‌های این کمپانی است. 

موتور 1400 واتی آن سرعت در حالت آزاد 11000 دور در دقیقه ارائه می‌کند. همچنین قطر تیغه آن 115 میلیمتر است. به دلیل وزن سبک و طراحی ارگونومیک، کاربر خستگی و فشار کمتری را تحمل می‌کند. سیستم خنک کننده قوی آن از داغ شدن موتور در استفاده‌های طولانی جلوگیری می‌کند. 

دیمر تنظیم سرعت از ویژگی‎هایی است که باید در خرید این دستگاه در نظر گرفته شود و همچنین دسته جانبی در کاهش لرزش و فشار به دست کاربر بسیار موثر است. قیمت این مینی فرز از حدود 2 میلیون تومان شروع می‌شود.

مینی فرز دیمردار بوش مدل GWS 13-125 professional

مینی فرز دیمردار بوش

تصویر مینی فرز دیمردار بوش مدل-GWS-13-125-professional

بوش احتمالاً یکی از نام‌های معروف در صنعت ابزارآلات است و یکی از تولیدکنندگان پیشرو در ابزارهای باکیفیت است. بیشتر از 100 سال که مشغول تولید ابزارهای برقی هستند. توسعه مداوم ابزارهای باکیفیت و تلاش برای برتری آنها را در صدر این صنعت قرار داده است.

بوش GWS 13-125 professional یکی متنوع‌ترین و کوچکترین مینی فرزهای این کمپانی است. به دلیل موتور 1300 واتی از آن می‌توان برای کارهای زیادی از جمله برای کار با فلز استفاده کرد.  سرعت در حالت آزاد آن 11500 دور در دقیقه است و قطر تیغه آن 125 میلیمتر است. 

به دلیل طراحی و وزن سبک، دستان کاربر خستگی و فشار را حتی در زمان کاربرد طولانی هم حس نخواهد کرد. این ابزار همچنین دارای سیستم خنک کننده موتور است که به این معنی است که مینی فرز دیمردار بوش حتی وقتی بعد از استفاده طولانی داغ می‌شود، به طور خودکار خنک می‌شود. 

این دستگاه مجهز به سیستم کنترل سرعت یا دیمر است که آن را برای سنگ‌زنی یا پرداخت مناسب می‌کند و یکی از بهترین محصولات در بازار است و قیمت آن از حدود 5 میلیون تومان شروع می‌شود.

مزایا

  • موتور پرقدرت
  • سبک وزن و جمع و جور 
  • بادوام
  • مقرون به صرفه 
  • سیستم خنک کننده موتور

معایب

  • کمی نامتعادل

مینی فرز دیمردار ماکیتا مدل 9565CV

مینی فرز دیمردار ماکیتا مدل 9565CV

تصویر مینی فرز دیمردار ماکیتا مدل 9565CV

شرکت ماکیتا بیشتر از یک قرن است که در تجارت ابزار برقی ساختمان حضور دارد که همین موضوع گواه عمر طولانی و پرستیژ برند است. محصولات ماکیتا برای طراحی بی عیب، دوام و عملکرد معروف هستند. 

ماکیتا 9565CV یک مینی فرز دیمردار است که توسط شرکت ماکیتا تولید می‌شود. این دستگاه برای طراحی راحت و ارگونومیک خود معروف است. این مینی فرز دیمردار سرعتی بین 2800 تا 10500 دور در دقیقه ارائه می‌دهد و با یک موتور 1400 واتی و وزن 2.4 کیلوگرمی یک دستگاه نسبتا سنگین حساب می‌شود. 

ماکیتا 9565CV دارای ویژگی‌های عالی و سیستم کاملا الکترونیک است. در این مدل شما یک کلید برای کنترل سرعت دستگاه حتی در حین کار و یک محافظ اضافه و کلید استارت نرم دارید. 

این دستگاه مانند تمامی ابزارهای ماکیتا دارای SJS یا سیستم کلاج مکانیکی جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی موتور و دنده‌ها است که به شفت محرک کمک می کند تا در صورت توقف یکباره مینی فرز، آسیب نبیند. ماکیتا 956CV  محصولی فوق العاده با ویژگی‌های برجسته است اما به دلیل وزن سنگین گزینه‌های بهتری در بازار در دسترس است. قیمت این دستگاه از 6 میلیون تومان شروع می‌شود.

مزایا

  • موتور پرقدرت و سنگین
  • ویژگی‌های ایمنی مانند سیستم کنترل الکترونیک
  • سیستم حفاظت SJS ثبت شده
  • ساختار با دوام و ارگونومیک

معایب

  • طراحی کسل کننده 
  • در مقایسه با مدل‌های دیگر سنگین

مینی فرز دیمردار متابو مدل WEV15-125QUICKINOX

مینی فرز دیمردار متابو مدل WEV15-125QUICKINOX

تصویر مینی فرز دیمردار متابو مدل WEV15-125QUICKINOX

متابو یکی از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های ابزارهای برقی در آلمان است که ابزارهای با کیفیتی تولید می‌کند. آنها برای تولید طرح‌های فوق‌العاده با دستگاه‌های پرقدرت معروف هستند که که هر نوع نیاز کاری را برآورده می‌کنند. اصلا عجیب نیست که متابو WEV15-125QUICKINOX یکی از برترین مینی فرزها در بازار است. طراحی آن بی عیب است و برای اجرای سخت‌ترین کارها ساخته شده است.

متابو WEV15-125QUICKINOX یک موتور پر قدرت 1550 وات دارد که از 2800 تا 11000 دور در دقیقه سرعت در حالت آزاد آن است که یکی از مینی فرزهای قوی در بازار است. وزن این دستگاه 2.5 کیلوگرم است. مانند دیگر مینی فرزهای مشابه، متابو WEV15-125QUICKINOX ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد مانند قابلیت کنترل سرعت و مقاوم در برابر گرد و غبار. کاربری این دستگاه به دلیل طراحی ارگونومیک و ظریف آسان است. قیمت بالای این مینی فرز دیمردار که از حدود 7 میلیون تومان شروع می‌شود یکی از معایب آن است. 

مزایا

  • موتور قوی 1550 وات
  • سرعت در حالت آزاد 2800 تا 11000 دور در دقیقه 

معایب 

  • قیمت بالا 

راهنمای خرید مینی فرز دیمردار

راهنمای خرید مینی فرز دیمردار

راهنمای خرید مینی فرز دیمردار

انتخاب یک ابزار برای کار خسته کننده است و فاکتورهای زیادی باید قبل از خرید در نظر گرفته شود. برای خریدن بهترین مینی فرز لازم است ویژگی‌های مختلف ارائه شده توسط محصولات را بررسی کنید. در این مقاله بهترین جنبه‌های خرید مینی فرز دیمردار را مطرح می‌کنیم.

توان 

مهم‌ترین ویژگی یک فرز مقدار توانی است که موتور می‌تواند تولید کنند. اگر موتور به اندازه کافی قوی نباشد یا چند آمپر و وات کمتر داشته باشد، نمی‌تواند به سرعت موردنظر برای انجام کار سنگین برسد.  بالعکس اگر موتور بیش از حد قدرتمند باشد یا به طور خاص برای کارهای سنگین طراحی شده باشد، قادر به انجام کارهای ظریف نخواهد بود.

بنابراین انتخاب موتور درست یک گام مهم است و کاربر باید مطمئن باشد که چه نوع کاری باید انجام دهد و توان مورد نیاز چقدر است. به طور معمول فرزها موتورهای نسبتا قدرتمندی دارند که کمک می‌کنند تا ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین کارها به آسانی انجام شود.

سرعت 

بعد از اندازه موتور، مورد بعدی که باید در نظر گرفت میزان چرخش در هر دقیقه (دور در دقیقه) است که یک مینی فرز دیمردار می‌تواند به آن برسد. سرعت ذات کاری که دستگاه قادر خواهد بود انجام دهد را مشخص می‌کند. برای مثال، در کارهای نرمال سنگ‌زنی یا برش هر مواد و مصالحی، یک فرز با سرعت کمتر به خوبی کار می‌کند اما برای کارهایی مثل پرداخت فرز با سرعت بالاتری نیاز است.

معمولا یک فرز چند سرعته متوسط می‌تواند بین 2500 تا 10000 دور در دقیقه سرعت در حالت آزاد داشته باشد. قانون کلی این است که هر چه تغییرات دور در دقیقه بیشتر باشد دستگاه متنوع‌تر است. اما سرعت چنین فرزی به خوبی موتور آن است که به این معنی است که سرعت مینی فرز دیمردار تا 10000دور در دقیقه می‌تواند بالا برود اما اگر موتور آن زیاد قدرتمند نباشد ، هرگز نمی‌تواند در شرایط مطلوب کار کند.

نوع موتور 

در مینی فرزهای دیمردار دو نوع موتور در دسترس است، براشلس و زغالی. موتور براشلس قدرتمندتر است و عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد اما قیمت آن خیلی بالاتر از موتورهای زغالی است.

برعکس، موتورهای زغالی در طول زمان نیاز به نگهداری دارند اما بسیار ارزان‌تر هستند و بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند. انتخاب نوع موتور کاملا در اختیار خریدار است. اگر امکان هزینه بیشتر دارید پیشنهاد می‌شود که به سراغ موتور براشلس بروید زیرا عملکردی فوق‌العاده دارند و هزینه نگهداری آنها خیلی کم است. 

اما اگر خریدار نمی‌تواند پول بیشتری خرج کند پیشنهاد می‌شود که موتور زغالی خریداری کند زیرا ارزان‌تر از مدل براشلس است و مهم‌تر از همه رایج‌ترین نوع موتوری است که مینی فرز دیمردار در دسترس است. 

اندازه صفحه برش 

عامل مهم‌تر دیگر که باید در خرید مینی فرز دیمردار در نظر بگیریم اندازه صفحه برش است زیرا بیشتر دستگاه‌ها اندازه صفحه برش متنوعی دارند. اندازه صفحه برش بین 115 تا 150 میلیمتر برای پروژه‌های کوچک یا 125 تا 180 میلیمتر برای پروژه‌های سنگین‌تر متغیر است. 

اندازه صفحه برش بسته به ماهیت کار مورد نیاز از این نوع فرز نسبت به خریدار است و دیسک می‌تواند در حین برش فلز یا پرداخت فلز جرقه ایجاد کند. بعضی کارها مانند برش کاشی یا سایش چوب نیاز به صفحه برش کوچک در حدود 125 میلیمتری دارد و در این مورد مینی فرز با اندازه صفحه برش بین 115 تا 150 میلیمتر عالی است. 

از طرف دیگر برش سطوح بزرگتر یا انجام کارهایی مانند پرداخت و تیز کردن تیغه نیاز به صفحه برش‌های بزرگتر مانند 150 میلیمتری دارد. بنابراین در این مورد مینی فرزی با اندازه صفحه برش بین 125 تا 180 میلیمتر بهترین انتخاب است. 

منبع قدرت

فرزها یا با باتری کار می‌کنند یا برقی هستند. اگر دستگاه شارژی باشد پس نیازی به کابل نیست. اما اشکال دستگاه‌های شارژی این است که باتری‌ها به سرعت تمام می‌شوند و معمولا باید شارژ شوند، حتی گاهی اوقات بین کارها. 

از طرف دیگر فرزهای برقی رایج‌تر هستند و بیشتر از دستگاه‌های شارژی طرفدار دارند اما کاربر باید نزدیک منبع برق باشد تا از فرز استفاده کند. بنابراین اگرچه استفاده از مینی فرزهای دیمردار شارژی آسان است و قابل حمل هستند، اما مینی فرزهای برقی دیمردار گزینه موردعلاقه به دلیل در دسترس بودن هستند و اینکه قدرتمندتر از مینی فرزهای شارژی هستند. 

ویژگی‌های ایمنی

جنبه مهم دیگر که باید قبل از خرید مینی فرز دیمردار در نظر بگیریم تعداد ویژگی‌های ایمنی است که ارائه می‌کند. یک مینی فرز دیمردار ابزاری فوق‌العاده سریع و خطرناک است بنابراین ویژگی‌های ایمنی فاکتورهایی هستند که باید در نظر بگیریم. 

ویژگی‌هایی مانند دیمر تنظیم سرعت، مکانیزم استارت نرم و جلوگیری از کیک‌بک قبل از خرید باید در نظر گرفته شود. چنین دستگاه‌هایی باید ایمن باشند زیرا یک اشتباه می‌تواند منجر به جراحات کشنده یا غیرکشنده شود.

طراحی و راحتی

همانطور که قبلا ذکر شد یک مینی فرز دیمردار ابزاری فوق العاده سریع است بنابراین طراحی یک فرز جنبه مهمی است که باید در نظر گرفته شود. طراحی دسته و ارگونومی دستگاه به کنترل فرز و لرزش آن کمک می‌کند.

ویژگی‌های طراحی به کاربر کمک می‌کنند تا فرز را با دقت و راحتی بیشتری کنترل کند که بهره‌وری را افزایش می‌دهد.کاربرانی که از چنین فرزهایی برای استفاده طولانی استفاده می‌کنند همیشه دستگاهی را ترجیح می‌دهند که بهتر در دست جا می‌گیرد و کار با آن آسان است تا از خستگی اجتناب شود. 

سوالات متداول

بله. یک مینی فرز دیمردار ارزش سرمایه گذاری دارد زیرا شما کنترل بیشتری روی دستگاه دارید و می‌توانید از آن برای کاربری‌های بسیاری استفاده کنید که یک فرز عادی توانایی انجام آنها را ندارد.

وات بالاتر به معنی عملکرد بالاتر فرز است. یک فرز با وات کم نمی‌تواند کارهای خسته کننده مانند برش مواد متراکم‌تر را انجام دهد. به طور عادی 500 تا 1000 وات میزان قدرت خوبی برای یک فرز در نظر گرفته می‌شود.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها