تفاوت مینی فرز دسته بلند و کوتاه

تفاوت مینی فرز دسته بلند و کوتاه

با پیشرفت تکنولوژی برای افزایش آسایش و رفاه مردم و همچنین تغییر چهره محیط، دستگاه‌های زیادی ابداع شدند. در این میان نمی‌توان تاثیر دستگاه‌های سایشی و برشی را انکار کرد؛ چراکه در صنایع مختلف از انواع آن‌ها استفاده می‌شود. قطعا شما با دستگاه فرز که در کارهای سنگین و صنعتی به کار گرفته می‌شوند، آشنا هستید. آیا با مینی فرزها و نوع کاربرد آن‌ها اطلاعاتی در دست دارید؟ در دنیای امروز در هر زمینه‌ای باید اطلاعات مفیدی کسب کرد تا هنگام خرید آسوده بود. در این مطلب شما را با تفاوت مینی فرز دسته بلند و کوتاه آشنا خواهیم کرد.

معرفی مینی فرز دسته بلند

در میان دستگاه‌های برشی و سایشی برای اینکه بتوان به تصحیح ریزه‌کاری‌ها هم پرداخت، لازم است از دستگاه‌های کوچک نیز استفاده کرد. به عنوان مثال برای پاکسازی رنگ لازم است از ابزارآلات سایشی مناسبی بهره برد که هم قدرت کافی داشته باشد و هم بتوان به‌آسانی آن کار را انجام داد. با معرفی مینی فرزها مشاغل زیادی توسعه یافتند و به همین دلیل محبوبیت این دستگاه‌ها بالا گرفت.

مینی فرز دسته بلند دنلکس

تصویری از مینی فرز دسته بلند دنلکس

مینی فرزها را می‌توان بر اساس چند پارامتر مهم دسته‌بندی کرد که ازجمله این پارامترها می‎‌توان به برند، دسته کوتاه یا بلند و … اشاره کرد. حتما با شنیدن دسته بلند شما نیز به متوجه می‌شوید که دسته این دستگاه‌ها بلندتر است. این دسته بلند به منظور تسلط بیشتر کاربر حین انجام کار تعبیه شده است. کاربران مبتدی بهتر است با مطالعه تفاوت مینی فرز دسته بلند و کوتاه از مدل مناسبی برای شروع کار بهره ببرند.

کاربردهای مینی فرز دسته بلند

قبل از اینکه به کاربردهای این نوع دستگاه‌ها بپردازیم بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که هنگام خرید مینی فرز باید به قدرت موتور، سیستم خنک‌کننده، دیمردار بودن و … دقت داشت. مشخصات فنی دستگاه در نحوه کاربرد آن تاثیرگذار خواهد بود.

از مینی فرز دسته بلند اغلب برای مصارف خانگی و نیمه‌صنعتی بهره گرفته می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید از این ابزار سایشی برای برش دهی پلاستیک، برش کاشی، سیمان و … ، تیز کردن برخی از ابزارها و … استفاده کنید. با توجه به بالا رفتن تعداد محصولات مختلف، داشتن یکی از این مینی فرزها در خانه به یک امر ضروری تبدیل شده است.

مزایا و معایب مینی فرز دسته بلند

در بررسی مزایای مدل دسته بلند لازم است در ابتدا به بالا بودن تسلط کاربر به کار اشاره کرد. طراحی این مدل به‌گونه‌ای است که افراد مختلف بتوانند به‌راحتی با این دستگاه کار کنند. با این حساب مشخص می‌شود که برای مصارف خانگی این محصول می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

مزایا و معایب دستگاه پس از انتخاب نوع موتور، امکانات جانبی و … باید مورد بررسی قرار بگیرد. یکی از معایب مینی فرز دسته بلند این است که مانور دادن کاربر را در فضاهای بسته کم می‌کند.

معرفی مینی فرز دسته کوتاه

بهتر است بدانید که مینی فرز‌ها در سه دسته شارژی، برقی و بادی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. در طراحی این محصولات به عوامل مهمی مانند نوع کاربرد، مهارت کاربر و … توجه می‌شود تا هر فرد با توجه به نیاز و مهارت خود اقدام به خرید کند.

همان‌طور که از نام مینی فرز دسته کوتاه مشخص است، در طراحی آن از دسته کوتاه‌تری نسبت به مدل قبلی استفاده شده است. این طراحی بی‌دلیل انجام نشده و مانور کاربر را در انجام کارهای خاص بالا برده است. با این نوع طراحی کارایی این دستگاه بالا می‌رود، اما در عوض افراد مبتنی نمی‌توانند از آن به سادگی استفاده کنند. با طراحی متفاوت مینی فرز دسته بلند و کوتاه این اجازه به همه افراد داده شده تا در مصارف مختلف از آن‌ها استفاده شود.

کاربردهای مینی فرز دسته کوتاه

زمانی که می‌خواهید با مینی فرز یک قطعه را برش دهید می‌توانید متناسب با متریال آن قطعه، سرعت دستگاه را تنظیم کنید. این امکانات باعث شده تا کارایی محصولات بالا رود. از مینی فرزهای دسته کوتاه به دلیل اینکه دسته کوتاه‌تری دارند، می‌توان در موقعیت‌هایی که دسترسی کمتری دارند بهره برد. به عنوان مثال اگر در گوشه‌های بسته که مینی فرز دسته بلند قابل استفاده نیست، مدل دسته کوتاه مانور بیشتری دارد.

به طور کلی کاربردهای این دو دستگاه به هم نزدیک هستند و از هر دو می‌توان برای مصارف نیمه‌صنعتی و خانگی استفاده نمود. برای حذف دوغاب از بین کاشی‌ها، ساخت مبلمان و … می‌توان از این مدل بهره برد. با انتخاب یک مرجع معتبر برای خرید مینی فرز می‌توانید تفاوت مینی فرز دسته بلند و کوتاه را از آن‌ها نیز جویا شوید تا در انتخاب درست محصول به شما کمک کنند.

مزایا و معایب مینی فرز دسته کوتاه

همان‌طور که در طول متن نیز اشاره کردیم، برترین مزیت مینی فرز دسته کوتاه این است که به دلیل نوع طراحی قدرت مانور زیادی در جاهای دستگیر و گوشه دارد. با انتخاب یک مدل قدرتمند از یک برند معروف می‌توانید از این محصولات در مصارف صنعتی نیز استفاده کنید.

مینی فرز دسته کوتاه دنلکس

تصویر مینی فرز دسته کوتاه دنلکس

اگر شما تازه می‌خواهید با این دستگاه‌ها کار کنید و تجربه قبلی ندارید، نباید دسته کوتاه انتخاب کنید. شاید تنها عیب این محصولات آن است که توصیه می‌کنند افراد ماهر و توانمند از آن‌ها استفاده نمایند. در ادامه یک خلاصه از تفاوت مینی فرز دسته بلند و کوتاه برایتان ارائه خواهیم داد.

تفاوت‌ مینی فرز دسته بلند و کوتاه

اولین تفاوت واضح این دو دستگاه در اندازه دسته آن‌ها است که با مراجعه به فروشگاه‌ها می‌توانید تفاوت اندازه آن‌ها را ملاحظه کنید. این تفاوت باعث شده تا در میزان تسلط کاربر بر دستگاه نیز حائز اهمیت باشد و کاربران مبتدی بهتر است از دسته بلند و افراد ماهر از دسته کوتاه استفاده نمایند. در نقاطی که دسترسی کمتری دارند و کاربر نمی‌تواند مانور داشته باشد از مدل دسته کوتاه و برای مصارفی که نیاز به قدرت و تسلط بیشتر است بهتر است از مدل دسته بلند بهره گرفته شود.

ما در دنلکس با عرضه محصولات متنوع سعی داریم تا هر کاربر نسبت به مهارت و نیاز خود بتواند محصولات باکیفیتی را تهیه کنند.

جمع بندی

امروزه برای کارهایی نظیر برش‌دهی پلاستیک، پاکسازی رنگ، برش کاشی، تیز کردن تیغه‌های مختلف و … از مینی فرزها استفاده می‌کنند. در این مورد نیز تنوع محصول بسیار بالایی در بازار وجود دارد که انتخاب را برای مشتریان کمی دشوار کرده است. در این مطلب شما با تفاوت مینی فرز دسته بلند و کوتاه به طور کامل آشنا شدید.

از عمده تفاوت این دو دستگاه می‌توان به مانور بیشتر مینی فرز دسته کوتاه و تسلط بیشتر مدل دسته بلند اشاره کرد. برای خرید هر یک از این دستگاه‌ها بهتر است به یک مرجع معتبر مراجعه کنید. ما در دنلکس با سال‌ها تجربه باکیفیت‌ترین محصولات را به بازار عرضه کرده‌ایم تا رضایت مشتریان را جلب کنیم.

سوالات متداول

تفاوت مینی فرز دسته بلند و کوتاه مربوط به تمام مسائلی می‌‎شود که با مفهوم ارگونومی ارتباط داشته باشند. در این مقاله کامل توضیح دادیم.

مزایا:

  • تسلط بیشتر به سطح کار
  • مناسب کاربرد خانگی و حرفه ای

معایب:

  • نیاز به تجربه
  • مانورپذیری کم در جاهای کم‌دسترس

مزایا:

  • امکان استفاده با یک دست
  • دسترسی راحت به گوشه‌ها

معایب:

  • نیاز به تجربه
  • مناسب افراد حرفه‌ای

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها