فرز دیمردار

چگونه فرز دیمردار مناسب را انتخاب کنیم؟

 آیا تا به حال با فرز دیمردار کار کرده‌اید؟ فرز با ویژگی کنترل سرعت نه تنها ابزار مفیدی برای سنگ‌زنی، برش یا صیقل دادن برای متخصصان صنعت است، بلکه کار صنعتگران علاقه‌مند نیز با این ابزار آسان‌تر می‌شود.

اما مراقب باشید: طی تست‌هایی که روی فرزها انجام شده، کاربران فرز دیمردار را توصیه می‌کنند که استفاده از آن ایمن و آسان باشد تا آسیبی رخ ندهد. 

  • فرز دیمردار ابزاری مفید برای سنباده‌کاری سطوحی مانند سنگ، بتن، فلز یا چوب است. همچنین امکان برش یا جلا دادن مواد با کمک ضمیمه‌های مخصوص صفحه برش وجود دارد.
  • فرز دیمردار تعداد دور صفحه برش در هر دقیقه را تنظیم می‌کند. این کار باعث کنترل بیشتر روی دستگاه در حین هر فعالیتی می‌شود.
  • کار با انواع فرز ممکن است خطرناک باشد. پس پوشیدن لباس‌های ایمنی محافظ و عینک نباید فراموش شود.
برش فلز با فرز

تصویر برش فلز با فرز

پیدا کردن یک فرز دیمردار ایمن و ارزان با کنترل سرعت ممکن است گاهی دشوار باشد. برندها، عملکردها و اندازه‌های مختلفی در بازار ارائه می‌شود. 

در این مقاله مشاوره خرید فرز دیمردار، با ارائه برندها، تولید کنندگان و مدل‌های مختلف به شما در انتخاب کمک می‌کنیم. بهترین مدل را در میان انواع مختلف فرز پیدا کنید.

چرا به یک فرز دیمردار نیاز دارید؟

فرز دیمردار یک دستگاه برقی با صفحه برش‌های ساب یا برش است که به سرعت در تعداد دور معینی در دقیقه می‌چرخد. می‌توان از آن بر روی مواد مختلف مانند سنگ، بتن یا فلز استفاده کرد.

آیا می‌دانستید؟

فرز در زبان عامیانه با نام سنگ فرز شناخته می‌شود. فرز دیمردار یک ابزار همه‌کاره است که فقط برای سنگ زنی استفاده نمی‌شود. بسته به جنس و سطح، صفحه برش‌های دیگری مورد نیاز است که تقریباً در تمام انواع فرز دیمردار، به دلخواه قابل تعویض هستند. 

این دستگاه مجهز به قفل اسپیندل برای تعویض سریع و بدون عارضه صفحه برش‌ است. اسپیندل را فقط با یک آچار مخصوص می توان شل کرد. با یک مهره سریع آزاد می‌شود، صفحه برش‌ها را نیز می‌توان بدون آچار خاصی شل کرد. 

لطفا به اطلاعات ارائه شده توسط سازنده توجه کنید. بنابراین اگر می‌خواهید یک نیمکت چوبی در باغچه خانه‌تان را به‌طور مؤثری سمباده بزنید، می‌توانید برای مثال از یک فرز دیمردار استفاده کنید، که می‌توان آن را با یک صفحه ساب مناسب برای چوب قابل استفده است.

قابلیت کنترل سرعت چرخش ثابت و کنترل شده صفحه برش‌ را امکان‌پذیر می‌کند تا نتیجه دقیق‌تر شود. یک فرز ظریف با کنترل سرعت با دور آرام بین 8000 دور در دقیقه تا 11000 دور در دقیقه کار را آسان می‌کند و نتایج خوبی به همراه دارد. علاوه بر این، یک فرز دیمردار برای صیقل دادن سطوح مناسب است و به همین دلیل زمانی که صحبت از پولیش به میان می‌آید، این دستگاه همه‌کاره به ذهن می‌رسد.

نکته: ازفرز برای برش چوب استفاده نکنید، بلکه از اره معمولی استفاده کنید. به دلیل چرخش زیاد، چوب به خوبی جدا نمی‌شود و ممکن است بشکند.

چگونه از فرز دیمردار استفاده کنیم؟

استفاده از مدل دیمردار تفاوت کمی با استفاده از فرز معمولی بدون کنترل سرعت دارد. 

تنها تفاوت این است: کنترل سرعت، دور در دقیقه را ثابت نگه می‌دارد. اگر یک فرز، دیمردار نباشد، شما فقط حداکثر سرعت در دسترس را دارید و این می‌تواند برای بسیاری از کاربردها ناکافی باشد. سرعت تنظیم شده یا ثابت می‌تواند مفیدتر از حداکثر سرعت باشد، به خصوص برای سنباده‌زنی.

ساب با فرز

فرز دارای دیمر ابزاری مفید برای ساب، برش و پولیش است.

کار با فرز دارای کنرل سرعت ساده است. با یک فرز دیمردار شارژی، نیازی به کابل و اتصال به برق ندارید. این کار باعث انعطاف‌پذیری بیشتر می‌شود و نیازی نیست به دنبال خروجی باشید. فرز دیمردار و به طول کلی هر فرزی که با آن کار می‌کنید را بهتر است با دو دست نگه دارید. این امر ایمنی لازم را هنگام کار تضمین می‌کند و کنترل بیشتری بر دستگاه به شما می دهد.

احتیاط: برای اطمینان از ایمنی در برابر خطرات احتمالی، همیشه باید فرز را با هر دو دست نگه داشته و کار کنید. فرزهای شارژی و یا مینی فرزها را می‌توان با یک دست مگه داشت اما بهتر است ایمنی را رعایت کرده و از هر دو دست برای نگه داشتن دستگاه استفاده کنید، در غیر این صورت احتمال آسیب وجود دارد.

شما همچنین می‌توانید یک فرز دیمردار بی نهایت متغیر را انتخاب کنید. با این حال، برخی از تولید کنندگان نیز محصولاتی را با تنظیمات مرحله‌ای ارائه می‌دهند. تنظیم مرحله‌ای این مزیت را دارد که می‌توانید به راحتی سرعت را در حین ویرایش تنظیم و کنترل کنید. 

در مقاله ما مزایا و معایب فرز دیمردار با سرعت متغیر و بی نهایت را خلاصه می‌کنیم:

مزایا

کنترل دقیق قدرت و سرعت

آسان برای استفاده 

معایب

تنظیم سرعت نادرست

کنترل کمتر

انواع مختلف فرز دیمردار 

هر فرز کوچکی دیمردار نیست. اساساً می‌توان سه نوع مختلف از فرز دارای دیمر موجود در بازار را تشخیص داد: 

فرز دسته کوتاه دیمردار، مینی فرز دیمردار و فرز دیمردار. 

فرز دسته کوتاه دیمردار دستگاهی است که تنها با یک دست قابل استفاده است. با این حال، طبق تست‌های ایمنی فراموش نکنید که از دسته جانبی دستگاه استفاده کرده و آن را با دو دست نگه دارید.

برش فلز توسط فرز

فرز دارای دیمر کنترل سرعت می‌تواند چرخش صفحه برش را تنظیم کند ، این قابلیت امکان کنترل بیشتر را فراهم می‌کند.

موتور فرز دسته کوتاه دیمردار یا یک مینی فرز دارای دیمر یا توسط باتری یا کابل تغذیه می‌شود. با این حال، یک فرز شارژی دیمردار، از یک فرز دیمردار عادی، که توسط کابل تغذیه می‌شود، قدرت کمتری دارد. در بخش صنعتی معمولاً از فرز استاندارد و بزرگ استفاده می‌شود زیرا از قدرت و کارایی خاصی برخوردار است. چنین دستگاه‌هایی می‌توانند با هوای فشرده یا موتور احتراق داخلی نیز تغذیه شوند.

ما در این مقاله سه نوع مختلف فرز دیمردار را در یک نمای کلی به شما نشان می‌دهیم:

نوع فرزویژگی
فرز دسته کوتاهقابل کنترل با یک دست
دارای دسته جانبی برای احتیاط
هم برقی و هم شارژی
فرز دسته بلندقابل کنترل با دو دست
هم برقی، هم شارژی و هم بادی
مینی فرزقابل کنترل با یک دست
هم برقی و هم شارژی
قدرت کم(قابل استفاده برای فلزکاری)

علاوه بر انواع مختلف فرز دیمردار، سنباده مداری نیز وجود دارد که به ویژه برای برش گوشه‌ها مناسب است و فرورفتگی‌های کمتری در مواد ایجاد می‌کند. سنباده لرزان نه تنها می چرخد، بلکه حرکات دیگری به جهات مختلف نیز دارد. این ترکیب باعث برش بسیار ظریف می شود.

معیار خرید فرز دارای دیمر

وقتی صحبت از فرز دیمردار می‌شود، فقط توان موتور و سرعت نیست که مهم است. اندازه و قطر صفحه برش نقش مهمی ایفا می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید یک فرز دارای دیمر بخرید، به معیارهای مهم مانند قطر صفحه برش، وزن و اندازه و همچنین مواد و لوازم جانبی توجه کنید. 

علاوه بر این دسته بندی‌ها، کنترل سرعت یک ویژگی خاص است که هر فرز موجود در بازار از آن برخوردار نیست. هنگام انتخاب خود، همچنین به اطلاعاتی توجه کنید که آیا فرز دیمردار دارای تنظیم مرحله‌ای است یا خیر. 

برش پروفیل با فرز

هنگام کار با فرز، همیشه از لباس و عینک محافظ استفاده کنید.

در این مقاله می‌خواهیم اطلاعات بیشتری در مورد مهم‌ترین دسته‌ها به شما بدهیم تا بتوانید بهترین فرز دارای دیمر را پیدا کنید.

اندازه و قطر صفحه برش

قطر محبوب برای فرز دارای دیمر 125 میلیمتر است. اگر سطوح به‌خصوص بزرگی قرار است پردازش شوند، فرز دارای دیمر و قطر صفحه برش 230 میلیمتر نیز در دسترس هستند. ا توجه به نظرات کاربران فرز دیمرداری که دارای قطر 125 میلیمتر را توصیه می‌کنند. مخصوصاً برای مبتدیان و صنعتگران کم‌تجربه، زیرا این دستگاه‌ها نسبتاً سبک‌تر و راحت‌تر هستند.

منبع تغذیه

فرزهای بزرگ معمولا در انواع برقی، شارژی و بادی یافت می‌شوند که خرید آنها بستگی به فعالیتی دارد که برای انجام آن به فرز نیاز دارید. اما مینی فرزها فقط در دو حالت شارژی و برقی تولید می‌شوند. نوع برقی معمولا توسط صنعتگران انتخاب می‌شود، چرا که به طور مداوم کار می‌کند اما نوع شارژی برای کسانی که کارگاه خانگی دارند، بسیار مناسب است.

برش فلز با فرز دیمردار

تصویر برش فلز با فرز دیمردار

لوازم جانبی

فرز در انواع محتلف توسط تعداد زیادی برند تولید می‌شود. به عنوان مثال، برند بوش یک فرز دارای دیمر ارائه می‌دهد که با دسته‌های باریک خود تحت تاثیر قرار می‌دهد. برندهای دیگر نیز در رنگ‌های دیگری مانند زرد، قرمز یا سبز عرضه می‌شوند. یک باتری قابل شارژ یا شارژر برای فرز شارژی دیمردار در همه محصولات موجود نیست. 

ایمنی و محافظت در برابر جرقه یک الزام مطلق است، به خصوص هنگام کار بر روی فلز. یک محافظ صفحه برش که روی صفحه برش سوار می‌شود، از پوست و چشم‌ها در برابر جرقه‌هایی که پرت می‌شوند، محافظت می‌کند. برای ایمنی، همیشه باید از لباس‌های محافظ، دستکش‌های محافظ و عینک ایمنی استفاده کنید.

کدام تولیدکنندگان ابزارهای برقی، فرز دارای دیمر با عملکرد خوب تولید می‌کنند؟

فرز دیمردار در مواردی که سطوح خاصی قرار است پردازش شوند مناسب است. اما شرکت بوش تنها شرکتی نیست که فرز ارائه می‌دهد. ما شما را با تولیدکنندگان و برندهای مهم دیگری که فرز دارای دیمر ارائه می‌دهند آشنا می‌کنیم:

بوش

ماکیتا

متابو

دنلکس

میلواکی

دیوالت

8 فرز دیمردار عالی

مینی فرز دیوالت DWE4257

مینی فرز دیوالت DWE4257

تصویر مینی فرز دیوالت DWE4257

دیمر کنترل سرعت ابزار را قادر می‌سازد تا در شرایط بهینه متناسب با لوازم جانبی و مواد مورد استفاده قرار گیرد. کلاچ الکترومکانیکی در صورت گیرکردن صفحه برش، خطر ناشی از لگد دستگاه را کاهش می‌دهد. محافظت در برابر اضافه بار با خاموش کردن دستگاه تا زمانی که دستگاه خنک شود، از گرم شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می‌کند. سیستم تخلیه گرد و غبار اکثر زباله‌های موجود در هوا را که از روی موتور عبور می‌کند حذف می‌کند و از سایش موتور جلوگیری می‌کند. دسته جانبی ضد لرزش برای بهبود راحتی کاربر به همراه دستگاه ارائه می‌شود. طراحی محافظ برای افزایش انعطاف پذیری، امکان نصب، تنظیم یا حذف حفاظ را بدون استفاده از آچار فراهم می‌کند. موتور قدرتمند 1500 واتی این دستگاه، صفحه برش را بین سرعت‌های 2800 تا 10000 دور در دقیقه می‌چرخاند. سیم پیچ های آرمیچر و بالشتک برای افزایش دوام موتور کاملا سربی هستند. گیربکس امکان دسترسی در مناطق محدود را فراهم می‌کند. سایز اسپیندل این دستگاه M14 است. این فرز با صفحه برش 125 میلیمتر خود مناسب برش آهن است. 

قیمت این فرز 9/000/000 تومان است.

وزن فرز دیمردار DWE4257 دیوالت چقدر است؟ وزن این دستگاه حدود 2.6 کیلوگرم است. این فرز به قدری سنگین است که بتوان روی سطحی که روی آن کار می‌شود چسبندگی مطمئنی داشته باشد و به اندازه‌ای سبک است که بتوان با آن برای مدت طولانی کار کرد.

مینی فرز متابو WEV 11-125 Quick

مینی فرز متابو WEV 11-125 Quick

تصویر مینی فرز متابو WEV 11-125 Quick

موتور این فرز با توان 110 وات صفحه برش 125 میلیمتر دارد که برای فلز و سنگ مناسب است. حداکثر سرعت چرخش صفحه برش بین 2800 تا 10500 دور در دقیقه در حالت بی باری است. فرز دیمردار WEV 11-125 Quick برای پرداختن بهینه سنگ مناسب است. فرز قوی و قدرتمند که با تنظیم سرعت، دستگاه را با تمام سطوح سازگار می‌کند. موتور Metabo Marathon با حفاظت از گرد و غبار عمر طولانی‌تر و همچنین قدرت بیشتر را تنظیم می‌کند. این دستگاه فرز  تا 20٪ ظرفیت اضافه بار بیشتر و 50٪ گشتاور بیشتر را متحمل می‌شود.

تعویض سریع صفحه برش بدون آچار و با فشار یک دکمه با سیستم محافظ صفحه برش انجام می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه دسته جانبی ضد لرزش است که باعث می‌شود کاربر احساس خستگی نکند و بتواند به طور مداوم فعالیت کند. وزن دستگاه 2.1 کیلوگرم است. این فرز، جزء فرزهای با وزن متوسط قرر می‌گیرد.

قیمت این فرز 5/990/000 تومان است.

 فرز WEV 11-125 Quick چه عمق برشی را ارائه می‌دهد؟ فرز WEV 11-125 Quick دارای عمق برش 4 سانتیمتر است.

مینی فرز دیمردار متابو WEV 850-125

مینی فرز متابو WEV 850-125

تصویر مینی فرز متابو WEV 850-125

این فرز قدرتمند با توان 850 وات موتور صنعتی برای هر کاربردی به ویژه برش آهن مناسب است.اسپیندل این دستگاه سایز M14 است و دارای صفحه برش 125 میلیمتر است که با استفاده از دیمر قابلیت چرخش بین 3000 تا 11500 دور در دقیقه در حالت بی باری را دارد. 

تکنولوژی حفاظت از گرد و غبار باعث می‌شود، موتور آن از آسیب‌های وارده توسط گرد و غبار جلوگیری می‌کند و موجب دوام و طول عمر بیشتر آن می‌شود.

دستگاه دارای ظرفیت اضافه بار مناسبی است. ویژگی‌های حفاظت از اضافه بار الکترونیکی، استارت نرم و حفاظت از راه‌اندازی مجدد از خصوصیات این دستگاه است. این دستگاه بدنه‌ای ارگونومیک دارد، تبعاد آن 28×8×10 سانتیمتر ست و حدود 1.9 کیل.گرم وزن دارد. دستگاه دارای دسته جانبی است که دو طرف سمت راست و چپ آن نصب می‌شود.

قیمت این فرز 2/860/000 تومان است.

آیا فرز متابو WEV 850-125 دارای باتری است؟ خیر، مانند اکثر محصولات این مقاله، این فرز نیز یک دستگاه برقی دارای کابل است.

مینی فرز بوش GWS 19-125 CIE Professional

مینی فرز بوش GWS 19-125 CIE Professional

تصویر مینی فرز بوش GWS 19-125 CIE Professional

مینی فرز بوش GWS 19-125 CIE Professional حداکثر بهره‌وری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. پیشرفت کار به لطف موتور قدرتمند 1900 وات به راحتی صورت می‌گیرد. صفحه برش 125 میلیمتر این فرز با سرعت 2800 تا 11500 دور در دقیقه می‌چرخد. این دستگاه برای چوب، فلز، سنگ مناسب است.

اسپیندل M14 این فرز با آچار قفل شده و امکان تعویض صفحه برش را فراهم می‌کند.

دستگاه دارای سیستم خنک‌کننده مستقیم موتور است که از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می‌کند و موجب دوام بیشتر آن می‌شود. علاوه بر این ویژگی محافظت در برابر اضافه بار از دستگاه محافظت می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های پیشرو در این دستگاه KickBack Control است که از لگد زدن دستگاه جلوگیری می‌کند. 

قیمت محصول 6/849/000 تومان است.

قدرت مینی فرز بوش GWS 19-125 CIE Professional چقدر است؟ فرز دیمردار بوش GWS 19-125 CIE Professional دارای قدرت موتور 1900 وات است.

مینی فرز شارژی ماکیتا DGA452RMJ

مینی فرز شارژی ماکیتا DGA452RMJ

تصویر مینی فرز شارژی ماکیتا DGA452RMJ

فرز شارژی ماکیتا DGA452RMJ با باتری 18 ولت لیتیوم یونی 4.0Ah، دارای شارژر با قابلیت شارژ سریع DC18RC، آچار اسپیندل برای تعویض صفحه برش، دسته جانبی و صفحه ساب ارائه می‌شود. تمام این موارد نام برده شده همه در یک کیف BMC قابل حمل بسته‌بندی شده‌اند.

ماکیتا DGA452 شارژی است و برای تمامی محیط‌های کاری مناسب است، حتی اگر بخواهید در جایی که پریز نیست، فعالیت کنید. با بدنه‌ی کوچک و دسته جانبی نرم برای راحتی و کنترل بیشتر کاربر، استفاده از آن آسان است. محدود کننده جریان الکترونیکی آن از موتور در برابر اضافه بار محافظت می‌کند علاوه بر این یک لامپ هشدار دهنده وجود دارد که برای هشدار در مورد اضافه بار و همچنین هشدار از کم شدن باتری وجود دارد. عملکرد ضد راه‌اندازی مجدد برای ایمنی به این معنی است که اگر باتری شارژ شده را هنگامی که سوئیچ روی حالت روشن قرار دارد، وارد کنید، موتور روشن نمی‌شود.

حداکثر سرعت فرز ماکیتا DGA452 چند دور در دقیقه است؟ این دستگاه با توان ورودی 500 وات، صفحه برش 115 میلیمتر خود را تا 11000 دور در دقیقه به چرخش درمی‌آورد.

مینی فرز متابو مدل WEV 15-125 Quick

مینی فرز متابو مدل WEV 15-125 Quick

تصویر مینی فرز متابو مدل WEV 15-125 Quick

دستگاه فرز متابو با توان 1550 وات برای سنگ و فلز مناسب است.

اسپیندل این دستگاه M14 و صفحه برش آن 125 میلیمتر است. موتور پر قدرت این فرز دیمردار صفحه برش را بین سرعت‌های 2800 تا 11000 دور در دقیقه می‌چرخاند. فرز قوی و قدرتمند با کنترل سرعت و بالاترین چگالی توان در کلاس خود برای پیشرفت سریع کار قرار دارد.

تعویض سریع صفحه برش بدون آچار و با فشار یک دکمه انجام می‌شود که موجب تسریع فعالیت کاربر و صرفه‌جویی در زمان می‌شود. از ویژگی‌های هم این دستگاه می‌توان به دسته جانبی ضد لرزش برای جلوگیری از خستگی کاربر، کلاچ ایمنی مکانیکی، حفاظت از اضافه بار الکترونیکی، استارت نرم و راه‌اندازی مجدد اشاره کرد.

حداکثر سرعتی که می‌توان با فرز متابو WEV 15.125 بدست آورد چقدر است؟ فرز برقی متابو با کنترل سرعت می‌تواند به حداکثر سرعت 11000 دور در دقیقه برسد.

مینی فرز بوش GWS 9-125 S 

مینی فرز بوش GWS 9-125 S BOSCH

تصویر مینی فرز بوش GWS 9-125 S BOSCH

فرز برقی  GWS 9-125 S از برند بوش در اینجا انتخاب مناسبی است. این موتور قدرتمند 900 وات، دارای دیمر کنترل سرعت است. با دسته باریکی که دارد به راحتی در دست جای می‌گیرد و با طراحی ارگونومیک خود، کنترل ابزار را ارائه می‌دهد. علاوه بر ایندیمر باعث می‌شود که کاربر بتواند با سرعت دلخواه روی هر سطحی که بخواهد کار کند. این باعث می‌شود که GWS 9-125 S برای پولیش نیز عالی باشد. برای مثال، حفاظت راه‌اندازی مجدد از راه‌اندازی ناخواسته دستگاه پس از قطع برق جلوگیری می‌کند. صفحه برش 125 میلیمتر این دستگاه که روی اسپیندل M14 سوار است توسط دیمر کنترل سرعت بین 2800 تا 11000 دور در دقیقه چرخش دارد.

قیمت این دستگاه 2/699/000 تومان است.

آیا مینی فرز بوش GWS 9-125 S BOSCH دیمر دارد؟ بله، مانند تمامی فرزهایی که در این مقاله معرفی شده‌اند، این فرز نیز دیمر کنترل سرعت دارد.

مينی فرز دیمردار بوش GWS 9-115 S

مينی فرز بوش GWS 9-115 S

تصویر مينی فرز بوش GWS 9-115 S

 

این فرز دیمردار دارای ابعادی مناسب برای کاربران صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی است. زن آن 2.1 گیلوگرم است و طراحی ارگونومیک آن مانع از خستگی مفرط کاربر می‌شود.

فرز GWS 9-115 S دارای موتور 900 وات است که توسط دیمر کنترل سرعت بین 2800 تا 11000 دور در دقیقه می‌چرخد. صفحه برش 125 میلیمتر آن قابلیت استفاده برای مواد مختلف اعم از  فلز، پلاستیک سخت‌، کاشی و سرامیک و چوب را دارد.

قیمت این دستگاه 2/680/000 تومان است.

آیامينی فرز دیمردار بوش GWS 9-115 S محافظ صفحه برش دارد؟ بله، این دستگاه دارای محافظ صفحه برش است. علاوه بر این، یک آچار و یک دسته جانبی به همراه دستگاه ارائه می‌شود.

مدلصفحه برشنوعقیمت
مینی فرز دیوالت DWE4257125 میلیمتربرقی9/000/000 تومان
مینی فرز متابو WEV 11-125 Quick125 میلیمتربرقی5/990/000 تومان
مینی فرز دیمردار متابو WEV 850-125125 میلیمتربرقی2/860/000 تومان
مینی فرز بوش GWS 19-125 CIE Professional125 میلیمتربرقی6/849/000 تومان
مینی فرز شارژی ماکیتا 125 میلمیترشارژی15/000/000 تومان
مینی فرز متابو مدل WEV 15-125 Quick125 میلیمتربرقی8/360/000 تومان

مینی فرز بوش GWS 9-125 S BOSCH125 میلیمتربرقی2/699/000 تومان
مينی فرز بوش GWS 9-115 S115 میلیمتربرقی2/680/000 تومان

سوالات متداول

بیشتر فرزهاتوسط یک کابل برق تغذیه می‌شوند. در اینجا مصرف برق بین 900 تا 1500 وات در یک ساعت در 0.9 تا 1.5 کیلووات ساعت است.

بسته به آن فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید، حداکثر سرعت بیشتر می‌تواند مؤثر باشد. در برخی از سطوح، مانند چوب یا سنگ، چرخش بیش از حد سریع نیز می‌تواند باعث آسیب جدی شود.

وقتی صحبت از ابزارها می شود، ایمنی همیشه در اولویت قرار دارد. بنابراین، فرزهای دیمردار باید حتماً یک محافظ صفحه برش داشته باشند و شروعی نرم ارائه دهند. بسیاری از دستگاه‌ها دارای محافظ راه‌اندازی مجدد و محافظت از لگد زدن نیز هستند.

4.3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسماعیل
اسماعیل
13 روز قبل

ممنون از اطلاعات خوب و کامل شما شناخت خوبی نسبت به مینی فرزها پیدا کردم.